E-logistiek

      De rol van het internet als facilitator van continue en 
      alomtegenwoordige communicatie heeft hoge verwachtingen gecreëerd in de 
      logistieke wereld. Terzelfdertijd dwingt de rechtstreekse confrontatie 
      met de klant vele bedrijven tot het herdenken van hun rol en strategie 
      met betrekking tot de toeleveringsketen (Supply chain strategie).
De 
      vraag is welke beloften e-logistiek juist inhoudt: gaat het hier om een 
      louter technologische evolutie, of biedt deze omnipresentie 
      mogelijkheden tot het ontwikkelen van nieuwe bedrijfsmodi? In het 
      laatste geval vormt de schaalbaarheid van de technologie een 
      opportuniteit voor (ook kleine) bedrijven om zich op mondiaal vlak te 
      profileren.
Op basis van een positionering in verschillende 
      rollen zal onderzocht worden waar de waarde voor de onderneming 
      gecreëerd wordt en hoe deze kan gerealiseerd worden.
Op deze 
      wijze kan de geïnteresseerde onderneming overgaan tot een beter 
      gefundeerde formulering van de doelstellingen, de eraan verbonden 
      technologische vereisten, de invloeden op de bestaande zakelijke 
      beheersprocessen en organisatorische implicaties.
    
 
              
            